Go to main section Go to footer
This action will scroll the page to the content
Close dialog
Tooltip.

Cardio On Demand - veelgestelde vragen

  1. Wat zijn Life FitnessTM On Demand-lessen?

    Life Fitness lanceert een nieuwe bibliotheek met cardiolessen op aanvraag, exclusief beschikbaar op Discover SE3 HD premium consoles. Deze lessen zijn motiverende, door instructeurs geleide programma's die zijn gefilmd in een studio-omgeving. Lessen variëren in lengte van 10 minuten tot 40 minuten en bieden een grote verscheidenheid aan programmastijlen voor beginners, gevorderden en gevorderde sporters. Sporters kunnen luisteren naar stimulerende populaire liedjes terwijl ze trainen met enkele van de meest vooraanstaande fitnessinstructeurs in de branche. Onze lessen zijn bedoeld om stimulerend, boeiend en toegankelijk te zijn. Voor het streamen van deze on-demand lessen moeten de cardiotoestellen verbonden zijn met internet.
  2. Welke consoles bevatten de contentbibliotheek van Life Fitness On Demand?

    De bibliotheek met Life Fitness On Demand-lessen is alleen beschikbaar op Discover SE3 HD-consoles (zowel geïnstalleerde toestellen als nieuwe aankopen). Dit is een premiumfunctie voor onze meest premium cardiotoestel.
  3. Welke soorten toestellen hebben on-demand lessen?

    Life Fitness On Demand-lessen worden aangeboden op Life Fitness cardiotoestellen met Discover SE3 HD-consoles, waaronder alle Life Fitness-basistypen loopbanden, crosstrainers, Arc Trainers, PowerMills, rechtopstaande fietsen en ligfietsen. Life Fitness On Demand-lessen zijn niet beschikbaar op de Life Fitness FlexStrider, Life Fitness GSC-toestellen of toestellen van het merk Cybex.
  4. Hoe schakel ik de lesbibliotheek in?

    De lesbibliotheek kan worden ingeschakeld via het menu Systeemopties op elke console of op Halo Fitness Cloud. Discover SE3 HD-consoles worden verzonden vanuit de Life Fitness-fabriek met Life Fitness On Demand-lessen die standaard zijn ingesteld op “uit”. Als gevolg hiervan moeten exploitanten ervoor kiezen om zich aan te melden om sporters in staat te stellen deze lessen te ervaren.

    Raadpleeg de “Life Fitness On Demand: handleiding om aan de slag te gaan” voor stapsgewijze instructies voor het activeren van Life Fitness On Demand.
  5. Hoe verbind ik mijn Discover SE3 HD-console met internet?

    Raadpleeg de “Life Fitness On Demand: handleiding om aan de slag te gaan” voor meer informatie over connectiviteitsvereisten. Life Fitness On Demand vereist minimaal 2,5 tot 5 Mbps bandbreedte per eenheid.
  6. Wat gebeurt er als mijn internetverbinding niet sterk of betrouwbaar is?

    De lessen van Life Fitness On Demand vereisen een sterke en betrouwbare internetverbinding voor een optimale werking. We raden een internetbandbreedte van minimaal 2,5 Mbps per eenheid aan. De video kan in een omgeving met lage bandbreedte vertraagd of onscherp zijn. Als de internetverbinding tijdens een les uitvalt, blijft deze gedurende ongeveer 10 seconden ononderbroken doorgaan terwijl het apparaat probeert opnieuw verbinding te maken met het internetnetwerk. Als het internetnetwerk volledig is verbroken, wordt de sporter via een bericht geïnformeerd dat de video niet kan worden afgespeeld vanwege verbindingsproblemen met het internet. In het geval van verlies van internetverbinding kunnen trainingen worden afgerond zonder dat het apparaat stopt.
  7. In welke talen zijn de lessen gefilmd?

    Bij de lancering zijn Life Fitness On Demand-lessen alleen beschikbaar in het Engels, maar de lessen kunnen wereldwijd worden bekeken. Raadpleeg de “Life Fitness On Demand: handleiding om aan de slag te gaan” om Life Fitness On Demand-lessen te activeren op uw Discover SE3 HD-consoles. Houd er rekening mee dat, hoewel de video's in het Engels worden gecoacht, we lessen hebben gefilmd in zowel mph als km/u. Afhankelijk van of de console-eenheden zijn ingesteld op imperiaal of metrisch, worden alleen de relevante lessen weergegeven in de bibliotheek.
  8. Welke landen hebben toegang tot Life Fitness On Demand?

    Life Fitness On Demand is of zal toegankelijk zijn in alle landen met Life Fitness-toestellen, behalve in de volgende landen: China, Noord-Korea, Iran, Cuba, Indonesië, Soedan en Syrië.
  9. Zijn er kosten of een abonnement vereist om toegang te krijgen tot Life Fitness On Demand?

    Bij de aankoop van een Discover SE3 HD-console is toegang tot de on-demand videobibliotheek inbegrepen. In de toekomst kan Life Fitness mogelijk aanvullende premium content ontwikkelen die beschikbaar zou kunnen zijn via een abonnement, maar deze bibliotheek is nu inbegrepen bij de aankoop van Discover SE3 HD-consoles. Extra/hoogwaardige inhoud is mogelijk tegen meerprijs verkrijgbaar.
  10. Waar worden de lessen gefilmd? Wat is NEOU?

    Life Fitness werkt samen met NEOU, een hypermodern fitnessbedrijf dat ultramoderne productiestudio's exploiteert in New York City.
  11. Waar kan ik Life Fitness On Demand-lessen bekijken?

    Life Fitness On Demand-lessen zijn exclusief toegankelijk op Discover SE3 HD-consoles, in een fitnesscentrum of op cardiotoestellen voor thuisgebruik. Op dit moment kunnen Life Fitness On Demand-lessen niet worden bekeken via apps of online.
  12. Is er een inlogproces om toegang te krijgen tot de on-demand lessen?

    Nee, er is geen login vereist om Life Fitness On Demand-lessen te bekijken en te openen.
  13. Kan ik lessen filteren?

    Naarmate onze bibliotheek groeit, kunnen sporters door filteren snel door de uitgebreide bibliotheek navigeren en de exacte on demand-les vinden die ze willen hebben.
  14. Kunt u lessen aanbevelen?

    Er is een categorie “Populaire klassen” als onderdeel van het nieuwe consoledashboard. Dit toont de meest geselecteerde lessen door sporters over de hele wereld.
  15. Hebben mijn cardiotoestellen extra service nodig als gevolg van het aanbieden van deze nieuwe on-demand lessen?

    Nee, dit is een eenvoudige software-update die op afstand kan worden uitgevoerd. Als uw cardiotoestellen zijn ingesteld voor automatische software-updates, ontvangt u de nieuwste en beste software bij de lancering. Als uw toestel niet is ingesteld voor automatische updates, kunt u de nieuwe update controleren en inschakelen via de configuratie van de manager op elke console of via Halo Fitness Cloud.
  16. Moet ik nog iets anders doen om deze lessen de beste ervaring voor mijn sporters te maken?

    We raden u aan uw cardiotoestellen dagelijks opnieuw op te starten voor een optimale computerverwerking. Zoals elke computer kunnen onze consoles soms vertragen als ze te lang zijn ingeschakeld. U kunt uw apparaat zo instellen dat ze elke nacht automatisch opnieuw worden opgestart in het menu Systeemopties van elk apparaat. Open het menu Systeemopties en ga naar Manager > Configuratie > ga naar 'Nachtelijke herstart' en schakel in. Als u een 24-uursfaciliteit hebt en Nachtelijke herstart is ingeschakeld, zal de console het specifieke tijdstip van de dag detecteren waarop deze het minst wordt gebruikt en vervolgens de dagelijkse herstart uitvoeren. Leer hoe u dit kunt instellen in het “Life Fitness On Demand: handleiding om aan de slag te gaan.” Als u last hebt van wazige video's of haperende audio, raden we u aan het apparaat opnieuw op te starten. Controleer uw internetverbinding als het probleem zich blijft voordoen. U kunt meer te weten komen door de "Life Fitness On Demand: handleiding om aan de slag te gaan” te raadplegen

Veelgestelde vragen over audio

  1. Wat voor koptelefoon heb ik nodig om naar de on-demand lessen te luisteren?

    Bluetooth® of een bedrade koptelefoon kan worden gebruikt om naar de lessen te luisteren. Sporters moeten hun koptelefoon aansluiten voordat ze aan een les beginnen. Wanneer een sporter een les selecteert, verschijnt er een knop op de pagina met de cursusbeschrijving die hem vraagt om zijn koptelefoon te koppelen als hij dat nog niet gedaan heeft. Sporters moeten de aanwijzingen op het scherm volgen om hun draadloze koptelefoon aan te sluiten. Houd er rekening mee dat om Apple® AirPods® te koppelen met een Bluetooth-apparaat, inclusief onze consoles, de AirPods in hun oplaadhouder moeten zitten. Als een sporter een koptelefoon met NFC-ondersteuning heeft, kan hij/zij eenvoudig op het NFC-logo onder aan het consolescherm tikken, waardoor het koppelingsproces automatisch wordt geactiveerd.
  2. Waarom maakt mijn Bluetooth®-apparaat geen verbinding of werkt mijn bedrade koptelefoon niet?

    Volg de aanwijzingen op het scherm voor het koppelen van Bluetooth-apparaten. Controleer of uw koptelefoon eerst moet worden losgekoppeld van een ander apparaat, zoals uw mobiele telefoon. Als u audioproblemen ondervindt met een bedrade koptelefoon, controleer dan eerst of de koptelefoon goed is aangesloten op de koptelefoonaansluiting. Eventuele problemen met een bedrade koptelefoon kunnen bijna altijd worden opgelost door ervoor te zorgen dat de aansluiting correct is aangesloten en afgesteld totdat de gebruiker een helder geluid hoort.
  3. Wat voor soort muziek is er beschikbaar?

    Onze on-demand lessen bevatten populaire nummers, waaronder actuele hits van enkele van de grootste artiesten. We werken samen met een muziekstreamingdienst om de nieuwste en beste muziek te bieden in onze lessen. Dit betekent dat de Life Fitness On Demand-lessen fris blijven: sporters die dezelfde les keer op keer herhalen, zullen nooit twee keer dezelfde muziek horen! We hebben uit onderzoek van sporters geleerd dat sporters graag wilden dat de muziek actueel en boeiend blijft, dus spelen we stimulerende nummers uit een zorgvuldig samengestelde en regelmatig vernieuwde muziekbibliotheek.